Obezite Tedavileri

Obezite Cerrahisi

Tüp Mide (Mide Küçültme – Sleeve Gastrektomi)

Tüp mide ameliyatı bünyenin normal yapısı ile en uyumlu , ameliyat sonrasında istenmeyen etkileri en az olan obezite ameliyatıdır. Emilim bozukluğu oluşturmadığı için ishal , şişkinlik , mineral vitamin eksikliği gibi uzun süreli etkilere neden olmaz. Midenin büyük kısmı çıkarıldığı için belirgin derecede azalan hacim, aşırı beslenmeye engel olur. Önemli bir diğer kilo kaybı etkisi ise hormonal yoldandır. Ghrelin denilen ve midenin çıkarılan kısmından salınan açlık hormonunun  ileri derecede azalması ile ilişkilidir. Tüp mide ameliyatları laparoskopik (kapalı) yöntemle, karın açılmadan uygulanır.

Tüp mide ameliyatı sonrasında oluşabilen reflü şikayetleri ilaç tedavisi ile giderilir. Birkaç ay içinde reflü şikayeti geriler.

Gastrik Bypass

Gastrik Bypass eskiden en çok yapılan günümüze yerini tüp mide ameliyatına bırakmakta olan bir operasyondur. Bu işlemde en üst kısımda  30-50 ml hacminde küçük bir mide oluşturulur. Yeni oluşturulan bu küçük mideye ince bağırsaklar belli bir mesafeden bağlanır. Bypass ameliyatları tercihi  gerekli özel durumu olan hastalarda seçili olarak yapılmalıdır.

Bu ameliyatlarda gıdaların parçalanması ve emilmesi zorlaşır ve buna bağlı emilimi ve beslenmeyi  bozan bir mekanizma oluşturulur. Hasta kısaca az yer ve yediğinden daha az yararlanır. Emilim bozuklukları uzun vadede hastalarda bir çok probleme yol açtığı için seçili hastalar dışında ilk tercih olarak uygulanmamalıdır.

oBEZİTE CERRAHİSİ