Lazer Tedaviler

Kıl Dönmesi Tedavisi

Kıl dönmesi olarak da bilinen pilonidal sinüs, genellikle kuyruk sokumu kemiğinin üst kısmında görülmektedir. Çoğunlukla ufak deliklerden kılların içeri girmesi ile oluşur. Kuyruk sokumundaki cilt dokusundan içeri giren tüyler ve yabancı cisimler zamanla cilt altında birikmeye devam eder. Burada bir kist oluşur. Bu kistten dışarı akıntı olur. Bu kist iltihaplanak apseleşmeye başlar. Bu süre zarfında hastada; kuyruk sokumunda iltihap, akıntı, apse; kuyruk sokumunda ve makatta ıslaklık ve kaşıntıya sebep verebilmektedir. Bu oluşumun tamamına kıl dönmesi (Pilonidal Sinüs) denir. Kronik bir enfeksiyon hastalığı olan kıl dönmesi yaygın inanışın aksine doğuştan değil daha sonradan gerçekleşen bir hastalıktır.

Kıl Dönmesi Tedavisinin Avantajları:

Yaklaşık 15 dakika gibi kısa bir sürede müdahale işlemi tamamlanır.

Kist içine kamera ile girilerek kılların temizlendiğinden emin olunur.

Ağrı derecesi yok denecek kadar azdır.

Bu nedenle hasta işlemden hemen sonra günlük hayatına geri döner.

Kesi yada dikiş atılmadığı için dokulara zarar görmez. Bu nedenle estetik açıdan iz oluşmaz.

Hastalar aynı gün taburcu olabilir. Herhangi bir ameliyat stresi gerektiren durum yoktur.

Gerekli ön tetkikleri takiben böbrek, karaciğer, kalp hastalıkları, şeker gibi sistemik rahatsızlığı olan uygun hastalara da
uygulanabilir.

Dikiş olmadığı için normal ameliyatlar da görülebilen iltihaplanma oranı çok düşüktür.

Hasta normal hayat konforuna aynen devam eder.